سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین با تأکید بر اینکه قیمت مصوب مرغ 12900 تومان است، گفت: مرغداران نهاده دولتی دریافت کرده‌اند و باید مرغ را با قیمت مصوب عرضه کنند در غیراین صورت با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، منوچهر حبیبی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین در جمع خبرنگاران اعلام کرد: افزایش قیمت مرغ منطقی نیست و در تأمین نهاده‌ها نهایت همراهی لازم را با واحدهای تولید مرغ و مرغداری‌ها را داریم و به‌صورت کاملاً منظم از نوروز 98 نهاده به‌اندازه کافی در اختیار مرغداران قرار داده‌شده است و درنهایت باید مرغ را با قیمتی که دولت تعیین می‌کند در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند.

وی افزود: قیمتی که مشخص‌شده 12900 تومان است و بالاتر از آن به‌عنوان تخلف است که به تعزیرات و دستگاه‌های متولی آن معرفی و برخورد خواهد شد.

کشاورزان به دولت اعتماد کنند

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین با اعلام اینکه روند خرید گندم در استان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: بیشتر خرید گندم استان در آوج متمرکز است و متناسب با میزان تحویل به مراکز خرید پرداخت مطالبات صورت گرفته است.

وی ادامه داد: ظرفیت سیلوهای استان به‌اندازه کافی و بیش از تولید استان است و هیچ مشکلی در خصوص ذخیره‌سازی و دریافت گندم برای ذخیره در سیلو نداریم؛ تا به امروز 165 هزارتُن گندم خریداری و 244 میلیارد و 400 میلیون تومان پرداخت و تسویه شده است.

حبیبی بابیان اینکه چند عامل مانند قاچاق خرید گندم باعث کاهش تحویل به دولت شده است؛ بیان کرد: به جهت اینکه خارج از شبکه خرید تضمینی خریدهایی صورت می‌گیرد به کشاورزان توصیه کردیم به دولت اعتماد کنند و گندم خود را در اختیار مراکز رسمی قرار دهند چون علاوه بر اطمینان، هزینه خرید گندم آن‌ها پرداخت خواهد شد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی عنوان کرد: سیل و بارندگی‌های اخیر باعث شد که قدری در تولید گندم مشکلاتی را داشته باشیم و در میزان تولید گندم استان تأثیر بگذارد.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری قزوین یادآور شد: تا به امروز 8925 تُن کلزا از کشاورزان خریداری و مبلغ 28 میلیارد تومان نیز به کلزاکاران پرداخت‌شده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید